15 December 2012

Clumsy Vs Absent-Minded

Assalamualaikum

Hari ni bertarikh-kan 15/12/2012, pukul 10.52 pm,mood untuk menaip turn on.Even though tak tahu nak berstory apa.Rutin harian aku pagi pergi kuliah,balik lepas zohor, belum letak beg lagi tapi dah on computer. This shows how important internet is.I bet everyone does that.

So lately aku asyik keluar berlatih futsal pulak.Selalunya badminton.Tapi kali ni aku agak kecewa,semalam time main,aku rasa aku pandang rendah pada rutin warm-up mungkin,bila aku sepak bola,muscle cramp.I don't know weather it's cramp or injured.Cause it really hurts.Sampai tak boleh nak berdiri.Aku terduduk terus.Such lame -_-" You know what, semua manusia ada kelemahan,aku luaran mungkin nampak kasar,tapi dalaman aku sangatlah lembik #fact .Mungkin aku active sana sini tapi aku selalu noh sakit.Dari kecik macam ni,selalu tak jaga diri.Mungkin orang tak tahu,dari luaran nampak je aku active,tapi dari segi jagaan diri,aku memang fail.

Sebab tu since kecik bila aku active dalam sesuatu,mak aku selalu pesan 'Don't hurt yourself dya'.Bukan itu je.I'm a clumsy person.Very-very clumsy,and the worst part is I can't even control my clumsiness.And people always saw that.Tapi bila dah lama,makin besar,aku terima jela kelemahan aku.Not everyone's perfect.And yang terharunya,my family knows me the best.Especially my mum.Mungkin keluarga aku kecil,sederhana,tapi usually mak,abang and abah they always make a "Safe Zone" for me.Contoh ?Especially bila time dinner kat luar,of course ada air and makanan kan, they always put my glass away from me.And create 'A Safe Zone' . And I just smile.I used to nag , but then they will say "Jangan sentuh dulu minuman".

Another story,when I was 8-10 years old,dekat Klcc or Pavillion I can't remember,we enter a shop.Kira macam kedai ni jual-jual barang kaca yang antique.And bila aku lalu ada satu barang ni jatuh and pecah.I didn't even touch that thing!So camne boleh jatuh ?Then pekerja tu datang marah-marah aku.Dahlah time tu aku kecik,lepas tu mak pun datang.One thing is that my mum is a fierce woman.Dia marah balik orang tu.I told my mum I didn't touch anything tapi pekerja tu asik tuduh-tuduh,aku pun jadi upset.Then ada sorang   
kakak ni datang,she said "I saw her.She didn't touch anything.that thing just fell".and she smiled at me.

I said thanks.She said no problem,She just did what she had to do.Mak aku pun suruh aku keluar.aku pun keluar dengan menangis.Haha.Weak me.Dari luar kedai aku dengar mak marah-marah orang tu.And that worker said sorry.You see.It's like an aura of clumsiness followed me around ='(
But it's okay.Cause I'm used to it.Everytime kitorang pergi Jusco nak shopping barang,mesti ada tingkat barang pinggan-pinggan kaca,aku hanya mampu berkata 'Oh shit'. And mum always give me 'that look'. A look that says 'Put your both hands in your pocket'.Haha.Always like that.Because she always say that I'm an accident prone while doing her sepet mata look -_- Until now I'm 20 years old.Alhamdullillah.I'm still alive =p 


Another weakness?I'm an absent-minded.Seorang pelupa.Sangat lupa.I know it's weird cause I'm still young tapi pelupanya mashaAllah macam orang tua.And mum always said 'Macam orang tualah dya ni'.And ada satu hari sampai aku tension,aku tanya 'Camne ni mak,macam mana nak overcome this problem?' She just said 'Jot down the list you want to do,or things that are important so that you wont forget. And because of that,every year she gave me a diary for me to write everything that I have to do.Hee.


So what ever it is , when you have your weaknesses , just try to control them.Cause we are not perfect.No one is.
Well that's all for know.Sabtu flying back home.Final is around the corner,junction serta simpang 3 =D Good Luck !

5 comments:

Muhammad Zaiasraf bin Zainurin said...

good luck final :)

Aisya J said...

Hihi saya tahu yang awak pelupaa :p eh eh ternampak satu gambar yg best laaa :p MUAHAHHAA

Lydia Rashid said...

Thank you Zaiii =)
Ah kau syah , gatal !!! haha

Anonymous said...

kita serupa :'(

Lydia Rashid said...

i know :'(