Assalamualaikum <3
Haloo haloo Mr.Bloggie . It's time for me to wrote on your wall . Hehe . So today I'm busy preparing documents for that stupid visa . I dont know whether I'm excited or not .
Honestly , when they delivered the news about me passing the entrance exam . I shouted . Shouted not because I'm going abroad . But shouted because I didnt know I will pass the xzam cos it effin' hard . Cam siot . Ada kau tnye aku pasal pokok ? Mana aku tahu pasal pokok . Tak belajar pokok pun . Takat mak aku suruh amik daun kesum and limau purut nak masak kuah pedas aku tahulah . Haha . Anatomy langsung kau tak tanya . To be honest , let me tell you something readers , 15 minutes left before the exam time end , I blurred . Tak tahu nak wat apa pasal subjek bio . Soo ,I did something . Nyanyi eenie miniee myniee moo then circle mana satu aku nak . Bantai je ! hahaha .
So agak pelik nape leh lepas . Maybe cukupkan syarat je kot sebab aku tahu aku tak pandai . *mrendah diri jap*
So apa yang buatkan aku kuat semangat untuk pergi ? SEEING THE FACES BOTH OF MY PARENTS. Seriously . They are happier than I am . Haha . Bila aku tengok senyuman , kegembiraan mak bapak ku , semua sedih hilang . Lagi lagi my lovely mum . She sacrifices a lot for me . Seriously a lot . And so as my dad . Dialah yang sanggup ulang alik hantar aku peri penang time aku nak amik xzam . I admit , dulu I'm selfish . Tak kisah perasan orang , tapi maybe because I'm growing up and started to think about the future . Aku tak kisah . Apa yang aku dah pilih ni aku minat , and untuk BALAS JASA IBU BAPA ku . Almaklumlah , aku anak bongsu . Dari kecik aku dah kena push to study hard . And because of that , I'm thankful . Time aku berusaha ni , aku kena push gila gila sampai aku nangis . Aku kena basuh , kena marah . Bayangkan , time orang lain tengok tv , aku kena study . aku tak boleh ada handphone , aku tak boleh keluar dengan kawan ,hangout ke benda. setakat pergi padang je main raunders dengan kawan kawan aku sebab aku aktif sukan kat sekolah . Aku start pergi KL pun bila dah form 4 . Badan beruniform aku langsung tak minat . Aku gila sports . Sebab time tu je aku boleh release tension . Lagi lagi bola jaring , boling and bola baling . Aku ingat lagi time aku pindah asrama sekolah Aminuddin Baki , orang pandang aku semacam sebab tiba tiba aku dapat pergi peringkat negeri bola jaring . Kehidupan kat asrama memang mencabar . Sbb tu aku respect siapa duduk asrama lagi lagi asrama harian . Fuh orang lain balik rumah , kau pergi arah lain masuk penjara pudu . Dulu aku pernah masuk IQMA which is Mental Arithmetics and selalu kena marah dengan cikgu . jari selalu kena ketuk dengan pen . Sakit woo . Haha . Yela ingat senang ke nak kena pakai jari , pakai sempoa , pakai minda. Aku kena push . Balik rumah kena study . And for that , alhamdullillah dapat jugak . You see ? aku sebenarnya pemalas . Dalam otak aku tahu nak enjoy je . Bila dah smpi SPM , Aku dah malas belajar . Asik main gitar dgn jamming , lepak . perangai pun cam tomboy . Haha. Aku tak tahu betapa pentingnya SPM time tu . So I flank . Result tak macam yg aku harapkan .
Results aku ala ala nak capai medic pun susah . Thats why aku benci perkataan medic tapi inside , aku minat . Maybe kecewa tak usaha dgn baik . I know some of you maybe kena push , or marah , or do something that you dont want . But trust me . Parents know the best for you . BUT you must remember , If you wanna do something , do when you have the passion . stand up for your own interest because it's your life we're talking about ! Dont let anyone put you down . For example , sometimes I'm ashamed when other people got places in UKM , IRELAND, or anywhere else . But remember . Allah knows what's the best for you , as long as you never give up , thrive through insanity , do what you love , ignore other bitches or whore saying that you cant do it , you will succeed . Life is hard . It's the matter of continuing your journey or giving up easily .
And parents . They did everything for you to succeed . If diorang marah or maki hamun , that means diorang sygkan you guys :) Bak kata orang , bersusah susah dahulu . Bersenang senang kemudian :) So dont give up k? So this is me . I'm lack of confidence guys . Serious . I dont know whether this field is the right for me , BUT as long as you did not try , you woild not know the results aite ? So when someone saying bad things about you . Trying to make you feel insecure , always remind yourself , this is what I do , and it's MYOB . Pust yourself and always remember that you are not alone . Evryone has it's own time . I had mine . And I'm still climbing to reach the top . And I hope , so do you :)
Oh btw , KlCC dalam pembinaan :p
2 comments:
go Lydia!! dont give up. clearly ur parents want the best for u. and so do we :) congrats and hope u'll be a great doctor in the future. InsyaAllah. will miss u. sobs. huhu
thank you for bagi semangat ! That all i need right now . Tq ;))
Post a Comment