25 December 2009

A story about my holiday in Beijing ,

Heyy greetings to everyone .I just wanna say that my hols in Beijing memang betst gilee ;D At first I thought it was boring sebab kene mixed ngn other fam but Im totally wrong!Below are my diaries about my days in Beijing ;)


Well my flight were at 1.20 am .but we drove there early to meet our cousin .Atfirst when kitorang check-in I didnt realis yg I same group ngn my ex-schoolmate at Sekolah Aminuddin Baki.What a small world!Atleast ade jugak laa kawan ;)


* my couz ,we're at KLIA ;)

*testing testing camera .

Ok our flight took 6 hours to arrive at Shang Hai.Sampai jee Shang Hai airport there's a man guide us to our bus.



1st Day



Our first destination was Market tempatt shopping la kiraa ,bestt gilee oh besar gilaa tempat diee



time nie kat depan kedai.Look at their roof.Penuh dengan kreativiti aite ?



*Happiest couple on earth haha .Then we went for lunch.

Well we went to kedai HALAL coz kat China ramai muslim and byk kedai Islam .Makanan die hanya boleh dirating sebagai 'mengisi perut' haha.But alhamdullillah ;)Inilahh bandar Shang Hai yg mempunyai penduduk seramai 18 juta kott.Tak ingat haha.
Tibanya di hotel Holiday-Inn ;)

Ape lagi ,kalau da sampai hotel mestilah snap pictures kan ?hee

So malam tuh we took a rest kejap ,then siap siap for dinner .We went to Halal restaurant.Journey took about 20 minutes.Here are some pictures ,

Nampak yg becermin mata itu ?itulaah rakan saya bersama keluarganya.What a small world kan Hisham ?:)
*Kesibukan rakyat Malaysia menjamu selera .hee

Selepas menjamu selera ,kami diberi pilihan sama ada nak naik Cruz ,kapal la kira ,or shopping.Semua family memilih cruz xcept mine memilih shopping.hahaha.biase lah tuh ,
*tandas restaurant heee

*senyum auntie ;)
*lencai lencai hensem ;)
*Cheese ;)
*bangga gila tangkap gambar nie haha

*sensei!


*myspace default ;)
*cak!
*nie bajet nak tunjuk asap sejuk ,tp xnmpak lak haha
*Peace!I bought that polo shirt ;)










*we got a hotel motel outta than here by pitbul hee

2nd Day ,

This is what i ate on second day.HArd tuk cari makanan yg halal ohh ,


*hello nenek ;)
our next destination is kilang jade kott lupa laa.byk juga laa yg dibeli ;)
*my friend and his lil sister ;)
*mendengar ceramah tentang krim ;)
Then we went for shopping again.Memang crowded gilerr penduduk die.Tapi yg merimaskan ialah beggars ade di mana mana mengejar anda menjual barangan .And if kite tak beli ,dorg will mara.Tapi kesian laa.Miskin kan , ;(

*Model dipaksa memakai baju haha

Ok ! Mari pergi ke restaurant untuk menikmati makan tgh hari pulaa.Perut da bekeroncong tuhhh ,!
*Bandar Shang Hai ,

*nyum nyum
*Me and Aisyah at hotel.Pindah hotel kat SunZhou.Aisyah nie mirip my friend punye adik.Aina .Adik die name hani.Sebijik ohh ,

3rd Day

We went to silk factory,China memang famous dengan silk factoryy ,
*Andy which is our tour guide sedang menunjukkan harga silk yg dijual .
*Pekerja sedang membuat silk.
Andy sedang memberi ceramah tentang kepompong yg digunakan untuk membuat sutera dan pakaian.I bought one :P

*We watch runway show.Model showing off their fabrics made from silk.Ahh , I can be photographer can I ?:P
*Tengok tokong tuh !

*Snap sanp!




*Pergi lunch :)

Then we went to market again by bus ;)

Omg !its so cold and I cant barely steps on the ground oke.So i buy this headphone.Looks like one hehehe

Then kitorang pergi makan lagi.Adoi tambah berat doee tapi syukur dgn rezeki ;)
*I love this pic haha .Tengs akmal syazwan (abg hisham :)

Ok after we ate ,we went to train station.Nie kira org ckp station terlaju laa.Xtaw la btol ke x.Tapi memang best gilee do.Ade katil and tv lak tuhh ! :P

*Lydia in pyjamas ;)

*Muka ngntok jadi model selipar :P

4th Day
*We went for breakfast first at Beijing.After 9 hours of journey by train.Our tuorist guide change to Andika,his name.He's totally awesome!bole ckp bahasa melayu dgn fasih and noes the Islam concept !weir huh ?

*Went to forbidden city.Jauh and luas die punya hektar.Penatt sgt.Damn tired ohh ,but totally funn !




*Masjid di China
*Comel kan ?

*Mendengar ceramah di kilang membuat jade ;)

5th Day


*Next we went for skying hehe
Then we went to Great Wall Of China .One of the Seven Wonders Of The World.Rasa happy gilee yelaa ,sebab kite belajar sej kan ,mestilah teeringin nak jejak kaki sendiri.

P/S:Info tentang kita boleh nampak Great Wall Of China dari bulan itu adalah tidak benar.Angkasawan Amerika hanya mereka cerita untuk menggambarkan betapa kukuh dan besarnyaa Kubu tersebut:)

*Me and my dad
*I can believe I can flyy ,I believe I can touch the skyy .. haha

*Muka penatt gilee




*Dinner we had.


6th Day

*Pergi ke Palace :) Jejak di atas ais :)

*We went shopping some silk ;)
*My parents ;) then we went to Olimpic stadium.Maklumlahh last year Olimpic kan kat China ;)



Last Day ,Goodbye China :(

*At Beijing Airport :)



Pendek kata holiday in Beijing was like heaven.Not only dapat jejak ke negara

China ,tapi dpt berkenalan dgn ramai rakan dan bertukar pendapat.Pendek kate , We're like a family.I love you guys
Beijing 2009 :)

2 comments:

Anonymous said...

wow,
im fuckin jealous wif u..
so,
how was the spm?

Lydia Rashid said...

hard :(